Rodolant per la festa major

Divendres 16
Avui comença la Festa Major!, tinc a les mans el programa, i no em vull perdre res de res.
Són 2/4 de 7 de la tarda  me’n vaig a la Biblioteca Sant Antoni-Joan Oliver, a SALVAR L’ARNAU!


1r premi activitat comercial Jordi Márquez Taña




La taula rodona “SALVEM L’ARNAU!” és força interessant, la sala està plena. M’informo de moltes coses que ignorava. Voldria quedar-me fins al final, però, a poca distància d’allà, a Cotxeres Borrell, s’està inaugurant la XI Mostra de Pintura de l’Escola d’Adults Pere Calders, i tinc ganes de delectar-me amb les pintures, així que m’aixeco sigil·losament i me’n vaig a Cotxeres. Encara tinc temps de prendre una copa de cava i picar del pica-pica que els pintors han preparat.
Amb el cuc de la gana una mica apaivagat, penso que em vindria de gust escoltar una mica de jazz. Justament hi ha Jazz & Beer al Centre Cívic Golferichs! Allà, a la fresca, però no gaire  fresca, s’hi està bé, bon ambient, bona música, sota la nit, amb possibilitat de prendre una cerveseta...
I, com que soc veïna, quan de debò tinc gana, no em costa res, arribar-me a casa i fer un mos.
Però la nit tot just comença, a l’envelat està anunciat Totiferra Sound Festival, torno a sortir i me’n vaig a l’envelat, ah!, la famosa manca de puntualitat!,  el Festival comença amb més de trenta minuts de retard  sobre l’hora programada.  Fa una mica de fred, no tinc més remei, mentre no comencin, que entrar en un bar proper i prendre’m un Cacaolat calent. No obstant això, quan els músics comencen a tocar, tot els  és perdonat!
M’encanta la seva música, però, no m’hi quedo gaire , perquè a Cotxeres Borrell, fan teatre!: Improadway, improvisació teatral i  musical,  per la Cia. MalRayo Impro, l’haig de veure, està super ple, de gom a gom, comença amb un pianista, serà un musical, tant com  m’agraden els musicals...!, ah, però, jo vull ser  a tot arreu , i sé, que a Maria Auxiliadora, també fan teatre. Me n’hi vaig!
La meva bona sort d’avui s’ha acabat aquí, Teatre – Taxi, per Main Teatre, ja s’està fent, les portes ja són tancades, i no hi ha ningú a qui demanar que em deixi passar. Me’n vaig a casa. Demà serà un altre dia.

1r premi Botigues emblemàtiques Albert Jiménez Violant


Dissabte 17 
Avui és el dia gros de la Festa, Sant Antoni Abat, patró dels animals i animalons, Festa Major del Barri de Sant Antoni, en la qual  han participat totes les entitats del barri que han pogut, inclús algunes que, no sent del barri, han volgut ser-hi.
Són poc més de dos quarts de 10 del matí, surto al carrer, un  dia preciós de sol de gener sense fred, ens espera a la porta de casa.
Vaig a buscar el tortell i els borregos, per fer un bon esmorzar abans de llençar-me a la Festa Major.

1r premi La festa major Emilio Gómez Gutiérrez

A dos quarts de 10 del matí, ja sóc enfilant l’avinguda Mistral, en  passar per la Soci, veig un cartell; el teatre d’ahir, de Maria Auxiliadora, va haver-se d’anul·lar. Amb aquest tipus d’incidències ens trobarem altres vegades a  la Festa Major; el programa es fa amb molta antelació per  poder-lo tenir abans de les Festes i distribuir-lo , això fa que, en aquest temps d’entremig , tinguin lloc incidències que obliguin a canviar alguna programació, però ja no hi ha temps de reflectir-ho en el programa.
No ens enfadem, a nosaltres ens pot fastiguejar , però, els qui més ho senten són les persones que haurien d’haver fet l’acte i no han pogut.
Bé. segueixo camí, avui és el matí dels trabucaires!, els vull veure -i sentir- des del principi. Això de sentir-los, no serà difícil. A les persones que són noves en el barri, se’ls ha d’explicar, perquè no s’alarmin, que només es tracta  de soroll i de fum, que és una tradició, i que ja està bé  que algun dia ens despertem d’una manera més original que no el despertador. Per altra banda, dos quarts de 10, no és gaire  d’hora per aixecar-se. Jo crec que, temps enrere,  això es feia bastant més de matí, però... els nostres costums, tan còmodes!, ens l’han fet traslladar a una hora en què  tothom ja està despert.
Després  de fotografiar els eixerits trabucaries, me’n vaig a l’escola Ferran Sunyer. LA FIRA DEL CORREDOR, estan fent les inscripcions per a la cursa que tindrà lloc demà diumenge.
I, tot seguit, a l’església de Sant Antoni Abat, a la missa que fan a les 11, amb benedicció de tots els animals i animalons de casa. I, el capellà, generós, també ens beneeix a nosaltres; animalets que som! (m’he posat ben a prop perquè m’arribi l’aigua beneïda, que tanta falta em fa).
Reconfortada amb la benedicció, canvio de “cole”, i, de les Escoles Pies, me’n vaig als Salesians.
Ah!, novament les incidències!, la mostra fotogràfica no s’ha pogut fer (es trasllada a una altra data, em diuen), però, molt amablement, una jove estudiant m’ensenya el “cole” i especialment, els tallers que s’estan fent en  la jornada d’avui.
En  sortir veig el Mercat Boig, de la ONG  “De veí  a veí ”. I, a corre-cuita, me’n vaig als Jardinets de l’Alguer, on s’estan fent un munt de coses!
De primer, em trobo amb la paradeta informativa de Mans Unides.
De mentre, veig, tot mirant el programa, que m’he perdut coses, i és que la programació d’aquestes Festes, és tan completa, que és impossible ser a tot arreu.
De tant anar a munt i avall, m’ha entrat set, la solució és fàcil, una mica més enllà, s’està celebrant la fira de la cervesa artesana, i allà que hi  vaig, a apaivagar la set!
Torno a l’Alguer, on abans s’han mostrat tots els participants a la cercavila, que després m’he anat trobant pels carrers. I ara escolto el pregó!
Encara tinc temps, abans d’anar-me’n a dinar, d’anar a veure un contacontes a L’Estudi, de Mistral, i, a la mateixa avinguda Mistral, un taller de vaixells de vela! Com que ja passo dels 10 anys, l’únic que em deixen fer és alguna fotografia (és la venjança dels nens sobre els grans), qui tingués 8 anys per construir un vaixell de vela i anar amb ell a cercar al príncep encantat del conte! 
I cap a casa, a dinar, crec que fins a les sis de la tarda podré descansar una mica.


Accèssit activitat comercial Carlos Frías


A la tarda
Sí! A les sis em poso en marxa de nou.  Somriures i... nostàlgies el  musical de Sant Antoni, entro a fer unes fotografies, l’espectacle és tan agradable que m’agradaria quedar-me, però no puc. Enguany he acceptat el compromís d’informar en el proper número de la revista, sobre els actes de la Festa Major, ja s’entén que és impossible informar sobre tots, ja que molts se  solapen, però, almenys,  vull abastir la majoria. De manera, que, per molt que m’agradi, i, com que a la mateixa hora ha començat la trobada de corals, a l’ ONCE, allà que me’n vaig.
I aquesta vegada, ja no sóc capaç de moure’m més; m’escarxofo i em quedo allà  fins al final. Preciós!, veritablement preciós, una delícia. No us perdeu la propera TROBADA DE CORALS!

Dijous 22
Aquesta tarda tenim el plat fort de la MARATÓ DE POESIA, que  s’inicià el 2009, i continua, perquè la poesia sempre és ben rebuda en aquest barri especialment literari i artístic. Enguany, deixa  la biblioteca, on va començar, i s’instal·la en el marc incomparable de les golfes modernistes, de la Casa Golferichs. El grup que ho feia era Aura Poètica i Musical.
D’allà  me’n  vaig corrents al Racó de Cultura, per adquirir l’entrada per demà, al teatre que fan els del TRIANGLE.
Ja amb l’entrada ben guardada,  marxo cap a Cotxeres, perquè un interessant DOCU-FÓRUM ens mostra la crua realitat actual, les Festes, no ens han de fer oblidar els qui lluiten per sobreviure en uns temps que tornen a ser estranyament difícils, amb uns problemes que encara no podem pair.
I, acabo el meu circuit d’avui a la BIBLIOTECA SANT ANTONI-JOAN OLIVER, una conferència, i aquesta sí que l’escoltaré  completa, SALVADOR ALSIUS toca un tema que, a jutjar per la quantitat d’oients que han vingut, té  un gran interès: INTERPRETAR ELS MITJANS AMB SENTIT CRÍTIC, no solament l’aforament de la sala és del tot ple, sinó que el temps es fa curt, la biblioteca té  un horari, i ha de tancar a dos quarts de nou, però el públic té  moltes preguntes a fer, i Salvador Alsius no mostra pressa, però l’horari establert s’ha de complir, així que, sense ganes, i amb moltes coses, encara al pap, ens aixequem, i, ja sigui verbalment, ja només amb el pensament, felicitem a la direcció de la biblioteca, i al ponent, Salvador Alsius, per aquesta conferència tan interessant, que ens ha tingut absolutament atents durant una hora i mitja, i encara ens resistim a abandonar la sala.
Segons això, jo proposaria una repetició d’aquesta conferència, dedicant-li dues hores, que, de ben segur, se’ns  tornarien a fer curtes.
I bona nit, amics i veïns, jo plego per avui!

Accèssit Botigues emblemàtiques Jordi Márquez Taña 

Divendres 23
La meva primera visita d’aquesta tarda, ha estat a la LUDOTECA FAMILIAR, a Cotxeres Borrell, per a criatures de 0 a 12 anys (ja comprendreu que m’he colat, perquè allò de “és que només acabo de complir els 13” no s’ho acabaven de creure, però m’han deixat passar con a hipotètica tieta). Seriosament ,  estava ple de criatures, mares, àvies, i també alguna tieta i algun pare. Haig de dir que estava molt ben muntat, en moltes i moltes aules es repartien les criatures de diferents edats, i per  fer diferents activitats, i tenien tota mena de jocs, llibres, dibuixos per acolorir, llapis, colors, jocs de taula…, en fi un bé  de Déu de coses perquè  la canalla s’ho passés d’allò més bé.
Però, tota vegada que no em deixaven jugar, he decidit d’anar-me’n al HIP-HOP, a l’avinguda Mistral. M’ho he passat molt bé, clar que a mi m’agrada força el rap, i l’estona que  hi he estat , cantaven rap, i molt bé per cert, o sigui que ha estat fenomenal escoltar-los.



Accèssit la festa major Roser Paredes Baulida


Ah, però!, que caram, avui és dia de teatre, i a l’ ONCE, feien LOU, per l’Associació Capacitats integrades +X+, he vist gairebé tota l’ obra, però m’he perdut el final (algú me l’explica?) i això que tenia molt d’interès per  saber com s’acabava, però no volia deixar de visitar la seu de la UEC, que avui era jornada de portes obertes.
A Gran Via, 576, es troba la seu de la UEC, una entitat de cent onze anys d’antigor, que es diu aviat, i per tant una entitat que ha vist passar-hi  diverses  generacions, allà  es donen cita, noies, nois, pares i fills, cadascú en la seva franja d’edat i preferències (una cosa així com la ludoteca, però amb més marxa). I tanta marxa! Perquè aquesta gent no paren de caminar, i pujar muntanyes, i esquiar…i…i… què sé jo!, són un pomell de gent sana i alegre, coses que convenen molt al nostre jovent. Convindria que us hi passéssiu, ah!, i si sou grans i no voleu gaires  aventures, trobareu el grup de veterans que fan unes sortides culturals in-te-res-san-tís-si-mes!

Torno a casa a fer un entrepà, i, volant, me’n vaig a SALESIANS, perquè el nostre estimat grup de teatre EL TRIANGLE, representa l’ obra PERDUTS EN EL TEMPS. Hem passat una estona ben agradable, bon ritme de la comèdia que no ens ha deixat avorrir-nos ni un moment, amb la seva miqueta d’intriga, i amb l’atractiu de l’ambient de l’ obra, que se  centra, precisament, en un grup de gent que fa teatre. On comença la realitat i acaba la ficció?Aquí acabo jo, perquè demà matí marxo fora, o sigui que no podré cobrir els actes de dissabte i diumenge. 


Accèssit millor imatge festes Carles Vila Duart

Que tingueu un feliç acabament de FESTA MAJOR!


Les fotografies d'aquest post són les premiades en el XIX Concurs fotogràfic popular del barri de Sant Antoni.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Si us plau, recorda a ser constructiu i respectuós; d'altra banda els moderadors podran eliminar el teu comentari. Gràcies