Nadal al barri: Altres nadals

El nostre barri és un barri multicultural i ric, ple d’associacions, botigues i restaurants de diferents comunitats. Per conèixer la seva mirada al Nadal els hem preguntat la seva opinió. Aquest és el resultat de la nostra petita enquesta nadalenca. Tothom té al principi la mateixa resposta: “Trobem a faltar la família, els nostres amics (...) uns els seus pares, altres la seva àvia, altres la seva germana... sentiment comú en aquestes dates.






“Nosaltres no celebrem el Nadal, però és cert que jo vaig descobrir la bona cuina casolana al Nadal ja que, de cop i volta, moltes clientes em vam regalar àpats nadalencs i així vaig saber que m’agraden molt”
Xiang-ne-Cui, Xina, OBM, teràpies naturals 



“Jo trobo a faltar la neu. Per sort jo aquí a la botiga tinc tot el menjar típic de Romania, per això no trobo a faltar els pastissos, panettone o carn de porc típica d’allà. Aquí no es veu la ciutat tan adornada com a Budapest, aconsello anar-hi perquè queda preciosa. Però també són boniques les llums de Barcelona”
Irina, Romania, Mos Gom, magatzem de menjar romanès

“Al Nadal trobo a faltar el Sol, la platja, el menjar, els pans especials, el gran “Belém”, es celebra la missa del Gall. Tinc la sensació que allà el Nadal és més religiós que aquí”
Igor, Brasil, Perruqueria Vilamarí 33


“Quan vaig arribar aquí em va agradar molt el “buen rollo” de la gent, tothom tan content... també les llums i el bonic que queda el casc antic de les ciutats per Nadal”
Jorge, Argentina, El Tabernito, Entença 24


“Em va fer molta gràcia com de diferents són les llums: copes de cava, Reis Mags... a Suècia no existeixen aquestes tradicions, per a mi és com si es celebressin dos Nadals (el del 24-25-26 i el de Reis). També és simpàtic que quan la meva família està sopant el dia 24 a les 6 de la tarda, jo encara no he començat a preparar el sopar, quan em truquen em sento molt rara”
Nina, Suècia, Restaurant Pappa Sven, Villarroel 22 



“A Colòmbia el Nadal gairebé dura un més, el 7 de desembre s’encén “El Alumbrado” i a la nit es realitza la desfilada de Danses, Mites i Llegendes. Es menja la lechona, els bunyols i les natilles, que es comparteixen amb tots els veïns, i es celebra molt el 31 de desembre, que s’assembla molt a la festa de Sant Joan aquí” 
Arnulfo, Colòmbia, Rápido Sepúlveda

“Allà es celebra més la nit de cap d’any i, clar, fa més calor. El menjar es diferent: carn estofada, plàtans fregits amb xampany, perdó que no hagi cava, i d’aquí m’agraden molt els torrons”
Henri, Congo

“El menjar a Bolívia és més picant i això ho trobo a faltar també al Nadal, però he de dir que m’agrada molt el Caga Tió i la cavalcada de Reis. Allà celebrem més El nen Jesús el 24 i el Pare Noel, pot ser és més Americà”
Fernando, Bolívia, Quiosc Manchester

“Nosaltres no celebrem el Nadal però com que passa la cavalcada de Reis per davant de la botiga, són dies molt moguts i divertits, m’agraden molt les llums”
Khalid, Pakistan, Fruites i verdures.

“Aquí ho celebrem amb els amics que estan sols com nosaltres. A Equador mengem més “Chancho” (porc), la xocolata, el Pa de Pasqua i la festa, crec, és més tradicional. Per exemple, els nens estan al carrer cantant nadales”
Kenneth, Equador, Ecua-Sucre

“Al principi (fa 23 anys que estic aquí) trobava molt a faltar el menjar nadalenc però ara ja es troba menjar de tot el mon a les botigues especialitzades. M’agrada molt el color dels carrers, els pessebres de les esglésies, el menjar (la sopa de galets i els canelons) I la desfilada de Reis, trobo que els nens estan molt il·lusionats”
Mª Elena, Perú, Taller de Cultura, Folklore y Arte Takillaqta

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Si us plau, recorda a ser constructiu i respectuós; d'altra banda els moderadors podran eliminar el teu comentari. Gràcies