Una bona manera d'aproximar-nos

El mes de febrer vàrem tenir, a l’Associació, una visita carregada d’energia.

Eren 25 noies i nois de l’escola Pia de Sant Antoni, que venien com ambaixadors del Projecte Xeix.






El projecte és una idea de Casa Àsia que es fa amb la col·laboració de Sant Antoni Comerç (SAC) amb l’Ajuntament del Districte, per a qui treballa Xeix.

Aquest acte duia un títol prometedor: Poemes que ens apropen 2015

Els alumnes ens van oferir i recitar un poema de Maria Mercè Marçal i, a canvi, el grup de poesia del barri, Poemes al Nas de la Lluna, en nom propi i en el de l’Associació de Veïns, els va llegir un poema de Miquel Martí i Pol.

Aquesta visita i intercanvi poètic s’ha estat repetint en diverses botigues, establiments i entitats del barri, per part del alumnes de les diferents escoles que s’han acollit al Projecte Xeix.

Enhorabona per la iniciativa!


BRIDA
A la fira dels folls
jo hi aniria.
Vindria qui sap d’on
-i ningú no ho sabria-
Amb els llavis oscats
de molta vida,
traginer de cançons
en cavall sense brida.
Quin esquer se m’arrapa
a la geniva?
Amor, estel amarg
a la deriva,
em fa senyals: jo vaig
per l’altra riba,
traginer de cançons
en cavall sense brida.
Cadenes són presons
i jo en fugia
pel call dels bandolers
a trenc de dia,
a la fira dels folls
jo hi aniria
traginer de cançons
en cavall sense brida.
Maria Mercè Marçal


PA AMB TOMÀQUET
Déu ens dó ser catalans
per menjar bon pa amb tomàquet
amb un raig d’oli discret
i un pols de sal si fa falta;
pa de pagès si pot ser
que és més saborós que els altres
i tomàquet ben madur,
però que no ho sigui massa.
Déu ens dó un tall de pernil
o llonganissa ben ampla
perquè acompanyin el pa
ben sucadet amb tomàquet;
pernil de bon mastegar,
llonganissa de la Plana,
que els osonencs en això
tenim molta anomenada.
Déu ens dó tot el que he dit
i bons amics a la taula
per compartir el que mengem
i fer petar la xerrada,
que conversar amb els amics
sempre sol despertar gana
i el menjar, si és compartit,
resulta més saludable.
Miquel Martí i Pol

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Si us plau, recorda a ser constructiu i respectuós; d'altra banda els moderadors podran eliminar el teu comentari. Gràcies