Tabalers Trapelles, la nova colla del barri

Aquest any el barri està d’estrena, des de la Festa Major hi ha una nova colla de Tabalers al barri. Una colla molt i molt especial: Els Tabalers Trapelles, formada per nens i nenes de 5 a 12 anys.
I ja han debutat a la Mercè !!!




Fem l’entrevista amb la Natàlia, la monitora i cap de colla. De fons sentim un xivarri molt simpàtic ja que assistim a un dels assaigs que es fan els dimecres de 19:00h a 21:00h al Racó de Cultura del carrer Viladomat, 75 a tocar del carrer Floridablanca.


Què és un tabaler?
Els tabalers són els músics que creen l’ambient idoni per tal que l’actuació dels diables i del drac tingui el màxim efecte; això ho aconsegueixen a través d’una música de percussió que es caracteritza per ser animada i molt rítmica.

Quins instruments utilitzen?
El tabal (o timbal) en les seves diverses variants, cadascuna de les quals té un so característic i fa una melodia diferent.
Les caixes, els aguts, els mitjos, els greus i el surdo que es caracteritza per marcar la base rítmica dels temes que es toquen.
Tots són un i per seguir el ritme han de tocar tots junts

Quins temes toqueu?
Els tabalers es caracteritzen per tocar temes del gènere de Folklore Català de la Cultura de la Tradició del Foc.

Quina diferencia hi ha entre tabalers i tabalers trapelles?
L’edat, és clar. Aprofitem la colla per apropar als nens
el folklore popular així com inculcar el valor del grup, ja que aprenen des del primer moment que for-men part d’un conjunt i que tots són importants:
Tots són un i per seguir el ritme han de tocar tots junts

A continuació veiem con Natàlia toca el xiulet per indicar quan s’ha de canviar de ritme; estan realment concentrats.
Per començar posen les baquetes (pals amb què toquen els tabals) creuades i per acabar se’ls posen al coll.
Acaba l’assaig i ens apropem als Trapelles que molt contens fan una rotllana al nostre voltant.

Per què sou tabalers trapelles?
És molt divertit, a més desfilem amb els diables on hi ha petards – ens diu l’Andres.
M’agrada la música, a més, vaig al conservatori, però això es més diver-tit – afegeix la Mia.
A mi m’agrada el surdo i com que és més gran que el tabal el meu pare em va fer un cinturó especial, que es posa als costats perquè sóc petit - diu tot cofoi el Pablo.
Un nen de la meva classe em va dir que era molt “xulo”, vaig venir i ara ja sóc de la colla - diu l’Enric.
Jo abans era diable però m’agrada més fer música - confessa el Marc.

I així multitud de respostes ja que la iniciativa ha tingut molt bona acollida al barri, tant és així que ja són més de 20 nens i nenes!
I tu, vols ser Tabaler Trapella?


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Si us plau, recorda a ser constructiu i respectuós; d'altra banda els moderadors podran eliminar el teu comentari. Gràcies